Cara Tingkatkan Trafik Dengan Tukar Nama Blog

Ok, kali ni aku nak ajar sikit sedikit tips untuk mendapatkan traffic atau reader ke blog korang. Tips ni memang simple. Tapi aku tak syorkan sangat sebab apabila kita menukar nama blog kita, ada kemungkinan Pagerank kita akan jatuh. Tapi aku tak pasti sangat, so siapa yang tahu betul ke tak tu sila share dengan aku please. Kalau korang perasan, dekat bawah dashboard korang tu, kan ada senarai blog yang korang follow dan updates mereka.

Cuba perhatikan gambar kat bawah ni   



Ok, kalau korang perasan, nama blog yang ada tanda " ! " akan berada LIST PALING ATAS sekali. So, peluang anda untuk dapat traffic daripada followers korang adalah sangat tinggi. Contoh kat tempat pertama itu adalah Blog Gadis Terbilang. Ini kerana dia letak 2 tanda " !! " di hadapan dan di belakang nama blog dia.

Cuba lihat gambar ni pulak



Kalau korang nampak, tanda " ☺☮ ☯ ☠ ♫ ❤ (。◕‿◕。) ツ ☆ εїз " akan berada di LIST PALING BAWAH sekali. Ini bermakna kemungkinan nak dapat traffic daripada followers anda adalah kurang. So buang la tanda-tanda tersebut kat blog korang tu kalau nak. Terpulang la pada korang. Aku just bagi tips je. Nak ikut, ikut la, taknak sudah.

So, secara kebetulan aku pun pergi melawat blog Gadis Terbilang tu sebab dia ada kat list paling atas antara blog-blog yang aku follow. Lepas tu aku jumpa la dalam salah satu entry dia bertajuk Yes..Follower Tu Penting, dia sendiri ada menunjukkan traffic yang datang dari followers dia.

Jadi, memang terbukti la NAMA BLOG memainkan peranan penting untuk mendapatkan traffic atau reader ke blog kita. So, korang boleh la cuba. Aku dah tukar nama blog aku jadi "! ! Nick Nashram ! !"..jangan tiru..hehehe..goodluck :)

Entri lain yang korang mesti baca :

Post a Comment

9 Comments

  1. owh mcm menarik... thanks for da info :)

    ReplyDelete
  2. ooo..baru tahu...nice sharing

    ReplyDelete
  3. dlu ingat nk tukar gak..tapi dah rmai tau nme ni..macam syg plak nk tkar..btw,nice sharing..

    ReplyDelete
  4. First btime dtg sini and banyak tips menarik kat sini...tq so much and sure dtg lagi...

    ReplyDelete
  5. baru nak bermula berblog-ing.. thank 4 the info

    ReplyDelete
  6. blog ni mmg bestla..mcm2 tips tp ajar r skali mcmne nk tkar, blur r :P

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan,spam dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.