7 Koleksi Cerita Kanak-Kanak Pendek Yang Bermoral

7 Koleksi Cerita Kanak-Kanak Pendek Yang Bermoral l Musim PKP sekarang ni kebanyakkan kedai-kedai buku ditutup buat sementara waktu. Secara tak langsung, akses untuk mendapatkan buku rujukan dan buku-buku cerita agak terhad. Tapi jangan risau, koleksi cerita kanak-kanak boleh dimuat turun dan dibaca disini.

Koleksi cerita kanak-kanak ini adalah berformatkan JPEG dan mempunyai grafik yang menarik. Sesuai untuk dijadikan sebagai Bahan Bantu Belajar (BBB) bagi murid-murid sekolah rendah. Untuk makluman anda semua, nilai murni dan pengajaran turut disertakan dalam setiap kisah kanak-kanak ini.

Cerita 1 : Anak Kambing Menipu Ibunya


Cerita 2 : Gajah Berlumba Dengan Landak


Cerita 3 : Keldai, Singa Dan Ayam Jantan


Cerita 4 : Kura-Kura Ingin Terbang


Cerita 5 : Rusa Yang Bongkak


Cerita 6 : Si Galak Yang Sombong


Cerita 7 : Si Katak Yang Bongkak


Selamat membaca cerita kanak-kanak ini. Semoga cerita kanak-kanak ini sedikit sebanyak dapat membantu anda dalam melaksanakan aktiviti PDPR di musim PKP ini.

Post a Comment

5 Comments

  1. crita kanak2 yg menarik dibaca

    ReplyDelete
  2. Bagus saya suka membaca boleh buat Nilam sekali dapat pengetahuan banyak sikit. Jikalau nak buat Nilam boleh je sebab mudah

    ReplyDelete
  3. Kalau boleh baca setiap hari pun boleh sebab ada manfaatnya 🥰

    ReplyDelete
  4. bagus , saya boleh guna untuk dodoi adik saya tidur kerana adik saya mmg susah nk tidur kena dodoi dlu bru boleh tidur klau tk dodoi memang takkan tidur kecuali klau dia tertidur . saya selalu dodoi dia sampai dia tidur tetapi siapa nak dodoi saya ? eh terpanjang pulak feedback saya

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan,spam dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.