Koleksi Cerita Pendek Untuk Murid Tahun 1 Dan 2 Sempena Musim PKP

Cerita Pendek Untuk Murid Tahun 1 Dan 2 Sempena Musim PKP l Gajet jika dilihat dari satu sudut boleh membantu anak-anak kita dalam proses pembelajaran. Tetapi, jika penggunaan gajet ini tidak dikawal, bimbang ianya boleh mengundang masalah ketagihan bermain dengan tablet/smartphone. Lebih-lebih lagi sekarang ni musim PKP, lagi elok jika masa yang ada dihabiskan bersama dengan aktiviti yang lebih bermanafaat.


Sebagai ibu bapa, kita perlu ambil langkah yang sepatut untuk memastikan anak-anak tidak ketagih bermain atau melayani tablet mahu pun telefon bimbit. Salah satu cara yang dikongsikan oleh Cikgu KuMastura Dan MKhirun ialah memperkenalkan kepada anak-anak dengan cerita pendek. Bacakan mereka sehingga mereka minat. Ambil sedikit masa 10 sebelum tidur. 

Berikut adalah perkongsian yang dikongsikan di Facebook beliau.

Saya kongsikan cerita yang saya tulis sendiri untuk bacaan anak-anak murid saya yang berada di Tahun 1 dan 2. Cerita pendek untuk pertandingan bercerita di sekolah. Musim PKP ni, ibu bapa atau guru-guru bolehla minta anak-anak baca cerita dan tulis semula. Jangan asyik bagi latihan je kan. Ada cerita yang saya selitkan lagu kanak-kanak. Anak-anak senang nak baca sebab saya dah warnakan suku kata. Semoga bermanfaat. Doakan saya terus rajin berkarya ya...

Koleksi Cerita Pendek Untuk Murid Tahun 1 Dan 2 Sempena Musim PKP 







Post a Comment

0 Comments