ARTIKEL BARU

Saturday, August 3, 2019

BIOCHO Pomade : Pomade Herba Yang Bagus Untuk Rambut

BIOCHO Pomade : Pomade Herba Yang Bagus Untuk Rambut l  Aset paling penting bagi lelaki ialah rambut. Muka tak handsome tak apa, janji rambut mesti nampak kemas dan bergaya. Tak perlu risau, zaman sekarang ni macam-macam gaya dan fashion rambut korang boleh pilih. Tak adalah sepanjang tahun tu terhad pada satu jenis gaya rambut je..Bosan! Cuma satu je masalah bagi kebanyakkan lelaki ni iaitu susah untuk gayakan rambut seperti yang diperagakan oleh selebriti atau model terkenal. Maklumlah, nak gaya rambut dengan pakai gel je..kena panas matahari je, rambut tu dah jatuh. Dituip angin rambut jadi serabai, kemudian berkelemumur lepas tu keras macam plastik.


Masalah macam ni aku sendiri dah rasa. Bukan mudah nak kekalkan gaya rambut yang kita nak tu dalam masa satu hari. Leceh la nak kena pergi tandas selalu semata-mata nak betulkan rambut yang tak terurus tu. Tapi korang jangan risau, kalau sebelum ni guna gel atau minyak rambut untuk gayakan rambut, rasanya segala jenis produk gel tu dah boleh letak tepi. Jadi sekarang ni, korang wajib cuba BIOCHO Pomade, memang berbeza dengan minyak rambut, gel atau pomade yang ada jual dekat mana-mana pasaraya tu. Nak tahu BIOCHO Pomade ni pomade jenis apa tu, teruskan pembacaaan korang.

4 Jenis Pomade Yang Ada Di Pasaran Yang Korang Perlu Tahu

Pomade ni adalah sejenis produk penjagaan dan penggayaan rambut yang diformulasikan dari lilin lebah (beeswax) , minyak atau bahan air. Kebanyakkan lelaki, dari budak sekolah hingga  mereka yang bekerja, pomade ni menjadi pilihan untuk mengayakan rambut dengan fashion rambut yang diinginkan. Pomade ni mudah dipakai, letak je dalam poket dan guna pada bila-bila masa. Tapi kena ingat, walaupun terdapat pelbagai jenis pomade di pasaran, namun tak semua pomade elok dan sesuai dipakai dalam jangka masa panjang disebabkan kandungan yang ada dalam pomade itu sendiri. 

Pomade pun ada beberapa jenis tau. Terdapat 4 jenis pomade yang ada di pasaran sekarang ni yang mana korang perlu tahu semasa memilih untuk membelinya. 


1. Pomade Jenis Gel
Dihasilkan dari bahan-bahan kimia seperti lilin sintetik, hair fixates, polimer, alkohol dan karbome. Pomade ini senang untuk digayakan dan mudah dicuci tetapi boleh mengakibatkan kekeringan rambut yang melampau, dermatitis kulit serta menyebabkan kehilangan rambut. Pomade ini juga tak sesuai untuk kulit sensitif kerana boleh menyebabkan psoriasis, dermatitis, kelemumur dan kegatalan.

2. Pomade Orthodox Berasaskan Air
Pomade ini merupakan kombinasi gel rambut dan minyak tradisional yang juga mudah untuk dibentuk dan dicuci. Namun, pomade ini masih mengandungi baham kimia yang boleh mengeringkan kulit kepala, menyingkirkan minyak semulajadi rambut dan menyebabkan kegatalan.

3. Pomade Unorthodox Berasaskan Air
Pomade ini merupakan campuran lilin dan minyak dengan air menggunakan synthetic emulsifer yang mudah untuk digayakan dan dicuci. Walaupun pomade jenis ni mampu melembap dan melindungi rambut tetapi kandungan bahan kimia seperti paraben dan pewangi sintetik boleh memberi kesan buruk kepada kulit kepala.

4. Pomade Berasaskan Minyak
Dihasilkan daripada lilin seperti beeswax, lilin petroleum dan minyak tumbuhan semulajadi atau minyak mineral. Tidak mengandungi bahan kimia dan baik untuk kulit kepala dan rambut. Tetapi masalah utama pomade jenis ini ialah ianya sukar dibasuh rambut dan boleh menyebabkan kulit kepala berminyak dan liang tersumbat.


Sekarang dah tau kan 4 jenis pomade yang ada di pasaran. Tapi tak ada satu pun pomade yang sesuai untuk digunakan setiap hari untuk jangka masa yang lama kan. Memahami masalah tu, RenoSkin International Sdn Bhd sebuah syarikat yang mengeluarkan produk yang berasaskan bahan semula jadi telah menghasilkan BIOCHO Pomade, pomade buatan Malaysia.

Oh ya lagi satu kalau korang nak tahu, pengasas RenoSkin ni memang ada kelayakan dalam bidang kimia dari UMP untuk menghasilkan produk yang selamat tau. So korang tak perlu nak ragu-ragu dah bila guna produk-produk di bawah label mereka.

Kandungan BIOCHO Pomade Yang Semulajadi Dan Selamat Digunakan

Mahu tetap guna pomade? Jangan susah hati kerana sekarang ini telah pun ada pomade yang lain daripada yang lain dengan kelebihannya yang tersendiri. Antara pomade berkualiti tinggi dengan harga berpatutan adalah daripada jenama BIOCHO. BIOCHO Pomade ini sangat istimewa kerana ia diperbuat daripada bahan semulajadi dan herba terpilih tanpa sebarang bahan yang merbahaya. Lain daripada yang lain gitu. BIOCHO Pomade sememangnya sejenis pomade dari herba semulajadi untuk rambut sihat dan bersinar. 


Ia dirumus khas menggunakan Beeswax tanpa sebarang bahan kimia dan bahan pengawet untuk mengekalkan segala kebaikan pada kulit kepala dan rambut. Antara bahan utama lain yang turut digunakan untuk penghasilan BIOCHO Pomade ini adalah :


1. Minyak Argan 
Kaya dengam nutrien untuk rambut seperti asid lemak dan vitamin E. Antara manfaat minyak Argan ialah ianya mampu menjadikan rambut lebih sihat, lembut, bersinar serta mudah digayakan. Asid lemak di dalamnya penting dalam mengurangkan keradangan kulit dan mencegah kekeringan. Minyak Argan juga berfungsi sebagai perapi rambut untuk mengatasi masalah rambut mengerbang dan bercabang. 


2. Minyak Rosemary 
Minyak Rosemary kaya dengan antioksidan hasil daripada unsur kimia utamanya seperti carnosol, carnosic acid, ursolic acid, rosmarinic acid dan caffeic acid. Antara fungsi minyak Rosemary ialah menggalakkan pertumbuhan rambut serta membantu bertindak sebagai ejen semulajadi anti keguguran rambut. 


3. Minyak Zaitun Tulen (Virgin Olive Oil) 
Antara manfaat Minyak Zaitun Tulen ialah mengurangkan masalah rambut bercabang & kerinting, menguatkan rambut dari akar ke hujung rambut, mengunci kelembapan rambut dari dalam, melindungi rambut dari sinar UV, mengawal keguguran rambut serta berfungsi sebagai perapi semulajadi rambut. 

4. Minyak Kelapa Dara (Pure Coconut Oil) 
Seperti yang kita tahu, minyak kelapa mempunyai khasiat yang sangat baik untuk rambut kita. Antara manfaat minyak kelapa ialah mampu menjadikan rambut lebih tebal dan bersinar, melindungi rambut dari kehilangan protein, bertindak sebagai anti kelumumur semulajadi, meningkatkan kesihatan kulit kepala, melawan jangkitan & kulat dan menyokong pertumbuhan rambut. 

Sebab Kenapa BIOCHO Pomade Patut Menjadi Pilihan Ramai


Bagi aku, rambut kekal terurus adalah keutamaan utama bagi seorang lelaki. Serabut tengok kalau rambut kusut dan tak terurus. Lebih-lebih lagi kalau kerja sebagai warga pendidik, macam aku ni. First impression daripada students tu memang penting. Salah satu cara untuk tarik minat pelajar. Sebab itu, pergi mana-mana sekalipun, BIOCHO Pomade mesti ada sekali dengan aku.

Tak kisahlah korang berambut panjang atau pendek, BIOCHO Pomade ada jawapannya. Pomade buatan Malaysia ini adalah pomade bagus untuk styling rambut yang sesuai untuk lelaki sama ada yang berambut pendek mahupun panjang. Kalau korang nak tahu, pomade ini juga sesuai untuk kulit sensitif, boleh guna, tak ada masalah! Tidak rugi rasanya kalau korang cuba produk BIOCHO Pomade ini kerana ia:

  • Dihasilkan dari bahan semulajadi tanpa sebarang bahan kimia seperti paraben, pewangi sintetik dan lain-lain.
  • Rambut lebih mudah untuk digayakan, tahan lama serta senang untuk dicuci tanpa meninggalkan sebarang lekatan. 
  • Tekstur pomade yang tidak melekit mudah untuk diramas pada rambut.
  • Memberi khasiat dan manfaat kepada rambut agar lebih sihat, lembut dan bersinar secara semulajadi.
  • Biocho pomade ni sangat sesuai untuk lelaki yang ada masalah kulit sensitif, kelumumur dan kegatalan kulit kepala. Sebab kandungannya berkhasiat untuk kulit kepala dan tidak menyebabkan sebarang keradangan.

Testimoni Hasil Dari Guna BIOCHO Pomade 



Bagi yang jenis aktif bersukan macam aku ni, semestinya BIOCHO Pomade yang mesti menjadi pilihan. Tekstur yang lembut, berbau wangi dan yang penting pomade tanpa bahan kimia boleh menjadikan rambut korang kekal dengan gaya rambut korang sikat tu dan nampak seakan-akan basah walaupun korang bermain bola tengah padang di bawah cuaca panas. Sebab tu, aku kalau main bola, lari sana sini pun tak kisah sebab rambut kekal maintain je bila pakai pomade ni..hahaha

Lagipun, pomade ni tidak melekit dah mudah untuk dicuci. Untuk pengetahuan korang, pomade ini juga mampu menjadikan rambut korang lebih sihat dan lembut. Jadi, kalau korang ada masalah kulit sensitif, kelemumur, kegatalan kulit kepala dan juga rambut gugur, memang sesuai sangat pakai BIOCHO Pomade.

Cara Guna BIOCHO Pomade Untuk Gayakan Rambut


Bagi lelaki, digalakkan simpan satu dirumah dan satu lagi di dalam dashboard kereta. Manalah tahu kan lambat pergi kerja, sekurang-kurangnya pomade dah ada dalam kereta. Tak adalah bila sampai tempat kerja, rambut nampak serabai. Cara nak pakai mudah je seperti di bawah: 

1. Ambil sedikit mengikut tahap yang ingin digunakan
2. Gosok di atas ke dua telapak tangan
3. Rapikan pada bahagian rambut
4. Siap!

Harga yang ditawarkan juga adalah berpatutan. Hanya dengan harga RM45 (RM49 SS) sebekas, produk BIOCHO Pomade ini boleh bertahan sehingga 4 bulan dengan jumlah penggunaan 2 kali sehari, murah dan jimat. 

Untuk mendapatkannya atau nak menjadi pengedar produk ni, korang boleh terus Whatsapp di http://www.wasap.my/60164907155/pomade 

Untuk info lanjut, boleh layari :

Website

Facebook

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan,spam dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.