Mesti Baca! Kebaikan Dan Keburukan Kahwin Usia Muda

Kebaikan Dan Keburukan Kahwin Usia Muda l Kecoh kat Facebook baru-baru ni yang mana pasangan muda yang berumur 16 tahun melangsungkan perkahwinan. Pelbagai komen yang dilemparkan oleh netizen, menyuarakan pendapat pasal hal ni. Bagi aku, kahwin awal ni disarankan oleh syarak. Lagi cepat lagi bagus, boleh elak maksiat yang kian berleluasa. Lambat atau cepat sama je, yang penting persediaan dari segi fizikal dan mental perlu kuat. Sebab perkahwinan ialah perkongsian antara 2 hati, so kena banyaklah belajar ilmu rumah tangga. Kalau dah ada calon,dah bersedia dan rasa sesuai untuk dijadikan pasangan hidup, family pun restu...apa tunggu lagi. Mohon doa pada-Nya, agar pilihan yang dibuat adalah yang terbaik. Nak buat benda baik...insha allah, Allah bantu.


Kat bawah ni adalah perkongsian daripada seorang pengguna twitter menerusi thread-nya tentang kebaikan dan keburukan kahwin awal. Masing-masing ada pendapat sendiri tentang isu ni. Korang boleh baca, hadam apa yang disampaikan dan nilai sendiri kahwin muda ni lebih kepada keburukan atau kebaikan.

Post a Comment

1 Comments

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan,spam dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.