Resepi Nasi Ayam Versi Blogger Tanpa Cukai GST


Sempena 1 April hari ni, selamat menyambut hari GST Semalaysia la ye. Harga petrol naik, barang-barang kena cukai, termasuklah la top up sekali.Yang tak tahu makna GST atau dalam bahasa Inggeris Goods and Services Tax adalah sejenis cukai di mana apa sahaja barang dan perkhidmatan yang digunakan oleh pengguna akan dikenakan cukai. Harga barang dan cukai cepat je naik..aku pun nak naik jugak la, naik angin, naik minyak.

Nak makan pun kena GST jugak. Mujur ada nasi Nasi Ayam Versi Blogger Tanpa Cukai GST ni..hehe. Untuk breakfast, biasanya beli nasi ayam atau nasi lemak jual kat gerai tepi jalan. Murah dan sedap. Sebungkus nasi ayam dijual dengan harga RM 2.00, sama jugak dengan nasi lemak. Air masak sendiri je kat rumah..jimat.

Nasi ayam RM 2.00..beli 2 bungkus baru kenyang..hehe

Sekali sekala makan nasi lemak pun sedap jugak.

Untuk makan tengahari dan malam, beli barang basah kat kedai pastu masak sendiri. Sekarang ni zaman kena berjimat. Gaji naik sikit tapi harga barang naik berganda-ganda. Yang atas tak berapa nak rasa. Yang susah lagi bertambah susah. Macam petrol, walaupun harga naik, nak tak terpaksa beli dan guna jugak. Yang terbeban rakyat..hurmmmm.

Blogger bila nak kena GST ni..panas line sikit..hehehe
 

Post a Comment

9 Comments

  1. Gaji Sebulan Takbermakna (GST) hehhee....sabar je la ye cabaran nk menuju negara maju kata nye ;)

    ReplyDelete
  2. ada juga nasi ayam rm2 nick, nasi berlauk kan selalu org pantai timur panggil.

    ReplyDelete
  3. Makan kat warung..... beli barang kat kedai runcit biasa.... drpd duit mengalir keluar bayar gst kat kerajaan...elok keluar duit bayar ke peniaga kecil kecilan ni :-)

    ReplyDelete
  4. kalau blogger kena gst..stop blogging ler..

    ReplyDelete
  5. sedapnya nasi dengan kari ayam tu :-)

    ReplyDelete
  6. Hai lama sangat tak datang jenguk blog ni. :)

    ReplyDelete
  7. Nasi ayam satuuuuuuu.....

    ReplyDelete
  8. Assalammualaikum...nick,

    wahhh... sedap nyer nasi versi blogger... bak sini lah sikit... yum2...

    mselim3

    ReplyDelete
  9. GST memeningkan kepala.........

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan,spam dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.