Cara Nak Tahu Gadis Yang Masih Ada Dara




Setiap pasangan yang nak berkahwin berharap pasangan mereka samada lelaki atau perempuan masih berada dalam keadaan tidak 'terusik'. Banyak juga cerita di mana selepas berkahwin atau pun malam pertama baru sedar yang pasangan mereka itu sudah ditebuk tupai. Pada masa itu, nasi sudah jadi bubur. So,kepada pasangan yang sedang hangat bercinta, kat sini ada beberapa tip bagaimana nak tahu perempuan tu masih dara atau pun tidak


Mempunyai Dahi Yang Licin

Gadis yang masih memiliki dara akan mempunyai dahi yang licin. Bagi yang sudah hilang daranya, ada kedutan yang kadang nampak dan kadang tidak ketika bercakap. Kedutan kerana sudah tidak suci dan kedutan wajah yang dimamah usia adalah berbeza. Kedutan bagi mereka yang telah hilang dara tidak begitu nampak kecuali ketika muka mereka menunjukkan reaksi tertentu seperti sedang ketawa dan marah, sementara kedutan kerana dimakan usia sentiasa nampak dan kekal. Cuba perhatikan dahi perempuan yang sudah bersuami dengan yang masih dara. Gadis yang sudah tidak ada dara mempunyai beberapa kedutan yang timbul dan melekuk di dahi gadis itu. Perhatikan betul-betul sebab kedutan itu tidak begitu nampak.
 

Mempunyai Hidung Kemerah-merahan

Gadis yang masih suci atau tubuhnya belum disentuh oleh lelaki, hujung hidungnya berwarna kemerah-merahan dan jika disentuh hujung hidungnya nampak merah. Gadis yang tidak suci hujung hidungnya merah tetapi merah pucat. Kadang-kadang warna merah tidak nampak, yang nampak hanyalah pucat. Cuba tengok hujung hidung anak perempuan anda, merahkan ?


Mempunyai Mata Yang Berseri

Bila bahagian bawah kelopak mata terlipat sedikit dan terdapat tanda lebam bermaksud gadis itu sudah tidak suci lagi, mungkin sudah bersuami. Lebam yang menunjukkan tidak suci nampak semacam garis-garis hitam di bawah kelopak mata disamping warna hitam dibawah kelopak mata sedikit kelihatan berkedut. Gadis yang masih suci matanya berseri-seri dan tidak ada warna hitam, lebam atau kedutan. Apabila gadis itu ketawa, di bawah kelopak matanya tidak terdapat apapun, seperti kedutan, garis dan sebagainya.


Mempunyai Punggung Yang Pejal

Bentuk punggung juga akan menggambarkan samada seseorang itu masih ada dara atau tidak. Bagi wanita yang tidak memiliki dara, punggunggya akan kelihatan seperti terjatuh ke bawah kerana sel-sel punggungnya mengembang kerana ransangan nafsu ketika melakukan hubungan. Apabila mereka berlari-lari dan bergerak akan kelihatan ianya seperti bergoyang-goyang. Punggung gadis yang masih suci walaupun gemuk ia masih kelihatan cantik, sebab masih pejal dan tegang serta tidak lesu dan jatuh.


Mempunyai Buah Dada/Payudara Yang Tegang

Buah dada gadis yang belum pernah kena sentuh, sentiasa tegang. Tetapi kalau sudah kena sentuhan, buah dada itu tegangnya berkurang dan membesar sedikit dari pada ukuran asalnya. Lebih kerap disentuh, lebih kendur. Puting buah dada yang pernah kena sentuhan menjadi panjang dan terjojol (keluar) sedikit dari tempat persembunyiannya. Buah dada yang selalu kena ramas akan menjadi lebih besar, dan jangan menuduh gadis yang berbuah dada besar itu kena ramas.


Mempunyai Bibir Merah Jambu

Gadis yang belum pernah dicium bibirnya kelihatan berwarna merah jambu dan tidak ada garis lebam (bengkak) atau hitam di sekitar bibirnya. Bibir gadis yang tidak pernah dicium tidak kelihatan pucat dan bibirnya licin dan basah. Bibir yang pernah kena cium akan nampak bengkak sedikit walaupun hanya satu kali saja, dan dapat merubah bibirnya juga terdapat garis-garis kasar yang memperindah bentuk bibir. Bila gadis itu tidak suci lagi, bahagian tengah bibirnya nampak retak, seakan-akan terbagi dua, retaknya tidak begitu jelas, akan tetapi nampak kalau diperhatikan betul-betul. Ada pula yang mengatakan gadis tidak suci ketika ia tertawa bibirnya nampak lebih lebih besar dari pada tidak tertawa dan bibir bawah tampak keluar dari pada bibir yang atas.


Mempunyai Faraj Yang Tertutup Rapat

Gadis yang pernah melakukan hubungan badan, pintu kemaluannya tidak tertutup rapat, agak renggang sedikit dan lebih kembang. Kalau gadis yang masih perawan, kemaluannya sentiasa tertutup rapat. Sebenarnya selaput dara boleh dilihat terus kedalam kemaluan gadis. Bila kemaluan masih tertutup bererti gadis itu masih suci. Kalau lubang itu terbuka sedikit bererti gadis itu sudah tidak perawan lagi.


Mempunyai Pipi Merah Segar

Wanita yang tidak suci lagi wajahnya tidak berseri-seri dan pipi gadis yang masih suci nampak mengghairahkan dan merah segar. Kalau pipi gadis yang pernah dicium warna kemerah-merahan akan hilang. Kalau pipi itu merah kerana dicium ayah atau saudara sekandung maka tidak membahayakan terhadap kesucian gadis tersebut. Pipi gadis yang pernah kena cium masih tetap cantik, akan tetapi kalau sudah biasa dicium/disentuh lelaki, lesung pipinya kurang dalam dan terdapat satu garis disebelah lekuk lesung pipinya. Gadis yang masih suci, bila berbicara disekitar pipi kanannya maupun kiri cepat berpeluh, dan peluh ini akan keluar walaupun ditempat yang sejuk. Peluh yang dimaksud mungkin tidak nampak kecuali dilap dengan tisu. 


Mempunyai Telapak Tangan Yang Halus dan Licin

Gadis yang berkulit tebal dan kasar, cuba perhatikan kedua tapak tangannya, jikalau retak (urat-urat yang menyerupai retak), bukan disebabkan tidak tahan bahan pencuci yang mengandung kimia, bermaksud gadis itu sudah hilang kesuciannya. Gadis yang masih suci, kedua telapak tangannya halus dan licin. Jika kesuciannya telah hilang, kedua tapak tangannya ketika di tekan warnannya pucat tidak merah. Jika selepas ditekan, ia akan tegang serta merta. Satu cara lagi, cuba perhatikan tapak tangan kanan. Jika ada garis putus-putus di bahagian tengah bererti kesuciannya telah hilang, bila tidak ada garis terputus bererti ada harapan kesuciannya belum hilang.

P/S : Semua perkara yang dinyatakan di atas ini adalah berdasarkan pembacaan penulis semata-mata. Tiada bukti kukuh/maujud/sahih/saintifik dalam menyokong hujah yang dinyatakan. Ianya lebih kepada pengalaman dan pendapat orang-orang tua dahulu.


Post a Comment

71 Comments

  1. Anonymous08 June, 2012

    Sumber dari mana?
    xde kredit?
    X slahkan kalau copy paste dari blog ni tnpa kredit?

    ReplyDelete
  2. Anonymous11 June, 2012

    kulit aku gelap, so kejadahnye nak nampak merah2. ini tidak adil.
    hahahaha

    ReplyDelete
  3. asmlkm..ehem3...tarik nafas..bismillah..

    boleh tahu mane sumber-sumber ni ye?
    boleh sy komen sikit.. adakah ini tidak adil
    jika kami segelintir yg tidak berpunggung mantap mcm tu?
    ramai je yg berpunggung leper asbab keturunan atau pemakanan..
    dan x semua payudara setegang picture tu incik.. kami gadis malaysia..hehe org tu pun silap2 wat surgery..
    picture hidung kemerah2an tu fake le..nampak sgt gune make up.. tlg la..nk publish sumting biar dr yg betul2 sahih..dr imam ke ulama ke..dara ni bukan main2..
    dara ni tentang maruah..
    adakah berdosa jika pempuan suci kite cakap xde dara..?? renungkan..maaf tekaso..sy ckp yg betul je wslm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg pasti nye ko dh tkde dara ko dh koyak sbb tu ko terasa spe mkn cili dye lh rse pedas klu ko dara pon diam diam je lh tk yh nk mganjing ni utk test je sbnr nye sbb popuan yg dara takkan bising2 mcm engko ni

      Delete
  4. bunga puteh : Wslm. sebenarnya xde sumber-sumber yg sahih untuk tahu samada seseorang perempuan itu masih dara atau tidak.ini adalah hasil daripada pembacaan terhadap apa yang telah ditulis oleh blogger-blogger lain. Gambar yang diletakkan di dalam entry ne x menggambarkan apa yg ditulis.Ianya hanya sekadar untuk menarik pembaca sahaja.

    Tambahan pula, kebanyakkan apa yg diceritakan disini adalah berdasarkan pengetahuan orang tua-tua dahulu yg diturunkan kepada anak buah diorang dalam memilih pasangan.Mungkin betul dan mungkin tidak.

    Saya tidak mengatakan perempuan itu tidak suci kerana terdapat salah satu daripada tanda-tanda tersebut.Contoh seperi dahi berkedut.Mungkin ada sebab lain yg menyebabkan berlaku sedemikian tetapi masih lagi suci.Seperti yg saya katakan tadi, ianya hanya pendapat orang-orang tua dahulu yang mana tiada bukti sahih dan saintifik.

    Terima kasih atas teguran saudari.

    ReplyDelete
  5. nice info wlpn xtahu betul atau x :)

    ReplyDelete
  6. boleh sy copy entry ni? kalau boleh nnti letak kt shoutbox sy eh.. ni link dia..

    http://anakemakdanayahh.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Anonymous28 July, 2012

    plisle...bid'ah je ni...xde pun ckp dlm agama..ni sume kata2 org tua dulu...diorg tu xbpe nak pndai,akal pendek...so mmg sng la nk wat assumption...ade state dlm mne2 kitab ke pasal ni ??? tok sah cye la..

    ReplyDelete
  8. Anonymous31 July, 2012

    kita dah baca macam mana nak tau perempuan tu anak dara lagi atau tidak. sekarang saya nak tau jugak macam mana nak tau lelaki tu masih teruna lagi atau tidak??

    ReplyDelete
  9. Errr..kalo lelaki penting ke nak tau teruna ke x?rasanya x leh detect kot..huhu..

    ReplyDelete
  10. Ini pendapat peribadi aku lah , untuk laki2 diluar sana yang nk tau samade gf korang tu suci ke tak, , first skali ko try pegang tangan dia dulu, let say kalo dia macam x bape suke, aha..tu memang suci lagi. sebab aku cakap cam2 - sebab die tak biase..so kalo pegang tangan x biasa ape lagi yang lain2 kan?
    andai kata, dia bagi pegang, xsemestinya dia xde dara, ko cube tanye die direct "awk ni ada dara lagi ke? waktu tu pandang direct muka dia (cara psikologi-bahasa tubuh-jarang menipu)
    kalo yang ade dara biasanye akan senyum n tunduk malu, kalo yang xde akan bagi respon yang sedikit tidak senang.. tapi bergantung pada watak perempuan tu jugak sama ada jenis lembut atau kasar..selamat mencuba

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum.Nk tegur skit ni.Ni mmg pendpt hang gitu tp klu hang tulih cang gini hang lg membykkn persentuhan tgn.Hang tau kn pgg2 tnpa ikatan ni dosa?Lg 1,hang ckp lh bini ke apa,sbb berkapel ni HARAM dlm Islam.Cheq nk habaq je.Sekadar peribgtan utk masa dpn.Waahualam.

      Delete
  11. Assalamualaikum...

    Bagi Vee mudah jer, jika kita seorang yang baik...kita akan dapat pasangan yg baik. Bila kita dpt pasangan yg x baik tapi kita rasa kita ni dr golongan yg baik2...a)mungkin kita org yg paling sesuai yg boleh jadikan dia seorg yg baik b)menurut ustaz Zawawi Yusuf " ada sifat dlm diri kita yg tak baik ". Cth suka tafsir org dari segi luaran / kata org yg x bertudung tu x baik . Selalunya yg kita kata tak nak / tak suka tu lah yg Allah bagi pada kita . Dalam hidup ni mudah saja...utk berkongsi hidup yg ptg ialah keserasian . Faktor umur atau lainnya bkn masalah . Yg plg penting menerima pasangan itu seadanya . Kalau kita cerewet nak yg itu , ini...maka Allah akan bagi pasangan yg itu, ini juga...sbb pasangan kita biasanya sekufu dgn kita . Wallahu a'lam

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumusalam...
      saudari ada kata pandang dri segi luaran dan bg cth kata org x bertudung tak baik tu salah. pada pandgn sy mmg org yg tak bertudung tu xbaik. sebabnya:
      1. Jika dia umat islam tp x menutup aurat maknanya dia bukn saja buat zalim atas diri dia malah dia golongan yg menentang Allah yg menciptakan dia. Jahat tak tu?
      2. Dia ingkar pesanan rasul kita. Nabi muhammad sgt syg umat dia tp apa umat dia buat ingkar thdp apa yg dh di sampaikan. jahat tak?
      3. Jika dia x ttp aurat keluar rumah llki bukan muhrim tgok dia, tak pasal2 dpt dosa. jhat tak dia?
      4. Jika blum kawin mak ayah dia dpt dosa sekali sbb anak dia keluar x tutup aurat. jahat tak? mak ayh punya susah bela dri kecik dh besar bg tambah dosa mk ayah je.
      5. jika dah kawin suami dpt sekali dosa sbb istri x tutup aurat. jhat tak pompuan tu? dhlah suami nk kwin dgn dia hantaran berbelas ribu dh kawin bg pulak dosa pada suami.
      6. jika mak dan ayah dh meninggal anak pompuan lom kawin x tutup aurat mk dn ayh tadi kena seksa kat alam sana. jhat tak anak td?
      7.tu lom kira time hisab kat mahsyar nanti yg si anak xpkai tudung ni dok seret semua ayah abg adik lelaki dia ke neraka bersama2. jahat tak pompuan td?.
      sbb tu sy ckp org yg x pkai tudung tutup aurat ni JAHAT.
      bukn saja menganiaya keluarga sendiri malah menentang Allah dan Rasul.

      Delete
  12. Sebenarnya tanda-tanda yang diberi tu tiada validity. Ianya sekadar pemerhatian fizikal dari orang lama. Betul atau tidak kita tidak tahu. Jadi ianya boleh dijadikan tambahan pengetahuan bukannya dijadikan kitab panduan.

    ReplyDelete
  13. Ko bangang ke nak test main pegang2 anak orang mcm tu jer..ada dalam kitab agama mane tuh? Lelaki yang berani pegang anak dara org sblum nikah tu plak,teruna lagi ke tak?...

    ReplyDelete
  14. Eh, ni mesti salah ni! Ada juga lebam bawah mata sebab tak cukup tidur ataupun penat! Ish, kawan saya pun ada macam tu juga!

    Harap-harap tak betul!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btol3 ng bt assgmnt nye..

      Delete
    2. Btol3 assgmnt mnimbun nk tdo pom xsmpt

      Delete
    3. Bawah mata ai ni memang sejak naik skolah menengah sembam n ada garis skit2. Plus xckup tdur study. Hahahaha xmasuk akal btul. Kalau gitu baik cakap je orang yang ada dara semua yang cantik2 je. Yang tak ada rupa sgt smua dah xde. Kan senang! Lgpun smua gambaran yg dy bg smua ada kt pmpuan secantik alam. Hahaha

      Delete
    4. halahh tu smua alasan korg jelah nak cover fakta en

      Delete
    5. Fact memang fact.Tapi ad jugak faktor lain..abis kalau mata keje lebam sbb x tido malam kau nak kata x de dara lah? 😒

      Delete
  15. Nama pun pendapat, tak semestinya ikut. Kalau hukum baru tepat. Antara dahi dan tapak tangan itu betul. Dalam quran ada menerangkan. Jangan terlalu cepat nak menghukum org. Lelaki dan perempuan dijadikan tempat melakukan salah dan silap

    ReplyDelete
  16. I thnk is true.bravo

    ReplyDelete
  17. mata tk stuju. haha.bibir pn tk je. sbb tgok mjoriti pmpuan bibir lbih kurg je. mcm plek.. tp pape pn btulla.. jgn judge ank org kn. haha. mcm tgn .. tgn sye sdri byk gris2. org kte byk pk. tk tau la. tp mmg btul byk pk pn. haha. cme tk tau la effect ape kt tgn sbb byk pk tu haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pompoan skrg byk wat kije berat.. Yg fresh2 ank2 gdis bru abis blajar tu cntik rr tgn die. Yg dah kije dkt pluh thun.. Tgk lah hasil die. ;D
      **baby lg segar.

      Delete
  18. ni info untuk nak dara ke mak dara ? huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  19. urm,, sy hya tahu klu punggung jtuh kebwh tu x dara lgi dan klu bibir kering jugk,,

    ReplyDelete
  20. Woohoo.. Topic hangatt. Haha. Sebenarnya susah nak tgk prempuan ni virgin ke tak. Like seriously mmg susah. Sy perempuan and sy tahu. Tak semua yang dahi bkedut2 tu tak virgin. Cara nak tahu is kena buat sexual intercouse dulu baru tau virgin ke tak. TAPI mcm ni.. Hymen is very fragile and a woman's virginity tak terletak pada hymen. Bnyk orang ckp kalau masa first time buat tak berdarah means tak virgin. But what about the gymnasts? You know mereka ni kangkang kaki punyalah besar, sudahlah hymen mmg fragile kan. Even the cyclist. Tgk seat bicycle tu.. Kalau someone jatuh terhentak kuat pun blh pecah terus hymen. Actually virginity seorang perempuan itu hilang kalau dia dah buat sexual intercourse.. Hmm. Panjang gak 'hujah' ni kan. Wahaha.. I mean, tak adil lah kan kalau gymnast yang pecah hymen masa practice terus dicop tak virgin. Right? Haha. Sekian, terima kasih :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. alasan semata mata utk cover mksiat ko bt

      Delete
  21. Kehkehkeh..nice nick..tapi xboleh pakai jgk ni..

    ReplyDelete
  22. kalo nk tahu sstgh laki mmg akan tahu pasal ni.ini sume rahsia Allah.but benda ni adlh sjnis ilmu yg sy x ngat ap tah name dye sbb dlm bhsa arab.even pompuan yg tgah ABC pun lelaki boleh tahu dgn hnya pndng dahi.bgimana karakter pompuan 2 dgn cra bjln,bntok muka,warna lngan,warna tumit, bntok pipi dsb.itu sbb seorg gadis dwajib kn menutup aurat.bkn memakai tudung yg wajib.

    ReplyDelete
  23. kalo nk tahu sstgh laki mmg akan tahu pasal ni.ini sume rahsia Allah.but benda ni adlh sjnis ilmu yg sy x ngat ap tah name dye sbb dlm bhsa arab.even pompuan yg tgah ABC pun lelaki boleh tahu dgn hnya pndng dahi.bgimana karakter pompuan 2 dgn cra bjln,bntok muka,warna lngan,warna tumit, bntok pipi dsb.itu sbb seorg gadis dwajib kn menutup aurat.bkn memakai tudung yg wajib.

    ReplyDelete
  24. ia adalah bergantung kepada penilaian luaran sahaja..

    ReplyDelete
  25. Nk tahu pulak yg lelaki berteruna or tak . Tak adil kot si lelaki dpt pmpuqn yg suci but pmpuan x dpt llaki yg suci . Parohh .

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko slh satu popuan tk suci ewww dpt detect

      Delete
  26. Nk tahu pulak yg lelaki berteruna or tak . Tak adil kot si lelaki dpt pmpuqn yg suci but pmpuan x dpt llaki yg suci . Parohh .

    ReplyDelete
  27. Nk tahu pulak yg lelaki berteruna or tak . Tak adil kot si lelaki dpt pmpuqn yg suci but pmpuan x dpt llaki yg suci . Parohh .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rilex la. Jodoh tu tangan Allah. Suci atau x tu dah jodoh

      Delete
  28. Nk tahu pulak yg lelaki berteruna or tak . Tak adil kot si lelaki dpt pmpuqn yg suci but pmpuan x dpt llaki yg suci . Parohh .

    ReplyDelete
  29. ha ha ha ,.... tanda tanda tidak dara lagi pabila wanita itu hamil,,,punya anak,,,menyusui anaknya.wanita dibilang suci jika tidak ada keinginan berselingkuh baik waktu masa pacaran atau masa bekeluarga,....baik wanita maupun laki laki pada masa pubertas umur 15 - 23 th keingintahuan sex kuat sekali dan selalu ingin mencoba seperti berciuman pegang2 sikit benda terlarang....jadi timbullah tanda tanda yng disampaikan ...

    ReplyDelete
  30. Memang tak habis lah kisah ni kan :O

    ReplyDelete
  31. bangang betol manusia2 yg bace tak habis nie.. dah terang2 admin tulis ni 'P/S : Semua perkara yang dinyatakan di atas ini adalah berdasarkan pembacaan penulis semata-mata. Tiada bukti kukuh/maujud/sahih/saintifik dalam menyokong hujah yang dinyatakan. Ianya lebih kepada pengalaman dan pendapat orang-orang tua dahulu.'

    ReplyDelete
  32. assalamualaikum saudara sekelian .bg pendapat sy . teruna atau dara tidak perlu kita pertikaikan sbb allah menjadikan kita berpasangan ada yg baik ada yg buruk .jika kita jahat maka jahatlah pasangan kita tapi jika kita baik maka baiklah pasangan kita .ada jugak allah menduga jahat berkawen dgn baik sbb nk suruh baik mengajar yg jahat agar jahat berubah menjadi baik .. marilah kita berdoa agar allah memberikan jodoh yg baik untuk kita . aminnn :) .. (Y)..

    ReplyDelete
  33. Mungkin betul mungkin juga tidak. Dari awal lagi penulis dah bagitau yang hasil tulisan dia tu cuma dari hasil bacaan dari blog blog lain dan panduan orang orang lama je. Kalau rasa ianya betul dan releven untuk digunakan pada masa sekarang, gunalah kalau tak betul jangan gunakan.
    Hanya pandangan je. Apa apa pun thanks sebab try share something yang selama ni orang lain tak tahu.

    ReplyDelete
  34. first nk minta maaf, sbb ade sikit xpuas ati..
    disebabkan article2 mcm nilah lelaki2 yg kenal aku igt aku ni da xde dara agaknya..
    semua petunjuk perempuan yg masih dara dlm article nih xde pade aku kecuali tang pungkok n perlu ke pasal faraj tu? kalau da kawen bolehlah check..

    1) dahi aku xlicin, xcantik mcm pompuan dlmgamba tu.. ade kasar siket sbb aku keje meniaga warong tepi jalan pagi jual sarapan, petang goreng pisang, kopok lekor,.. byk terdedah pd matahari

    2) tapak tgn aku kompem xhalus, mcm mane nk halus kalau aku hari2 kopek kerang, kuku pendek2.

    3) tang mulut aku mmg besar kalau ketawa, sbb aku da biasa borak2 dgn sape2 jelah. peramah pon susah jugak.. haishh

    da, senang citer sebenarnya sapa yg start artikel x betol2 fhm, ataupon semua ciri2 perempuan yg ade tuh adalah ciri2 wanita idaman dye.. sebenarnye lelaki ni memilih sgt, kte yg simple2 ni yg jadik mangsa cemuhan..

    ReplyDelete
  35. first nk minta maaf, sbb ade sikit xpuas ati..
    disebabkan article2 mcm nilah lelaki2 yg kenal aku igt aku ni da xde dara agaknya..
    semua petunjuk perempuan yg masih dara dlm article nih xde pade aku kecuali tang pungkok n perlu ke pasal faraj tu? pelik jek.. kalau da kawen lainlah, bolehlah check..

    1) dahi aku xlicin, xcantik mcm pompuan dlm gamba tu.. ade kasar siket sbb aku keje meniaga warong tepi jalan pagi jual sarapan, petang goreng pisang, kopok lekor,.. byk terdedah pd matahari

    2) tapak tgn aku kompem xhalus, mcm mane nk halus kalau aku hari2 kopek kerang, kuku pendek2.

    3) tang mulut aku mmg besar kalau ketawa, sbb aku da biasa borak2 dgn sape2 jelah. peramah pon susah jugak.. haishh

    da, senang citer sebenarnya sapa yg start artikel x betol2 fhm, ataupon semua ciri2 perempuan yg ade tuh adalah ciri2 wanita idaman dye.. sebenarnye lelaki ni memilih sgt, kte yg simple2 ni yg jadik mangsa cemuhan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hah saya sokong ! tangan aku pun kasar juga . tapi tk semestinya da tkde dara

      Delete
    2. Cam comel lak komen2 ni.. ;D

      Delete
  36. JOM join segmen bella

    http://isabellaidura.blogspot.com/2013/12/havoc-giveway.html

    ReplyDelete
  37. aku ni kulit hitam macamana nak tahu aku ni masih teruna lagi!! ini tidak adil!

    ReplyDelete
  38. bhn diberi un penting gak kanapa? kakak saye bagi tau nuar zaman skg susah nak carik perempuan yang ada dara (virgin) ..banyak yang dah pecah nuar ,kakak just bagi tau ko je .......sebab akak ni pompuan ...lelaki duit abis beribu ribu mlm pertama romen xde dara rugi r mcm ni baik ak kawen janda anak 1 lg bgus terang2 emg xde dara so bg laki 2 mude ni klu ragu2 sme pompuan tu dara ke @ xde so crik janda r senang .......kawin pun murah ,sedap un dapat he3...member ak kawin 20000 bro ,,,,, bini die dara dah xde dara bro ...die mengadu kt sye ape ? klu ak thu nuar ak ikut cakap kau .....ha kan ak da bg tau kau kawin janda ko degil rugi2 ...ak just kongsi je ..byk gak r member 2 nuar yg da kwin tp dapt pompuan yg xde dara itu r diowg pesan kt nuar kawin janda je r .....nuar ko bayar hantaran byk 2 un rugi kklw dpt pompuan yg da kene tebok ....kite cume dapat sisa je ..rugi r cm ni ...ada yg member sye dah kawin janda ....bkn ape dripda fikir cm ni sebab sye x nak rugi tau itu rugi ...................

    ReplyDelete
  39. pilihan sye solat hajat , solat istiharah moga ALLAH bg sye jodoh yg suci zahir @batin itu je ... sebab cikgu sye umur 40 thun bru kwin tp dapat isteri umur 19 thun msh suci die buat ape yg sye tulis diatah dan usaha r mencri nye

    ReplyDelete
  40. Info2 ni dah disahkan mengarut. Ada dara atau tak, ada teruna atau tak semuanya hanya tuan punya badan yang tahu. Sebab selaput dara hilang bukan bermakna wanita tu pernah melakukan seks atau zina. Info ni diadakan tidak lain dan tidak bukan hanya untuk menimbulkan prasangka buruk. Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  41. Rilex la. Kalau dah jodoh x ke mana walaupun orang tu suci atau x

    ReplyDelete
  42. Klau selaput udah keluar mcm mna?

    ReplyDelete
  43. Klau selaput udah keluar macam mana?

    ReplyDelete
  44. Kalau tangan tu...
    Kalau kasar pepecah tu means rajin buat kerja...
    Kalau lembut tu.. Maybe maleh nak.mampuih
    #thinkpositive

    ReplyDelete
  45. Ni pun bagi aku mengarut lar jugak... Sebab mengikut fakta sains lar kan... slaput tu boleh hilang bila-bila mase ajer kalau seseorang pompuan tu buat kerja2 berat @ aktiviti lasak cam bersukan... Ni maner dapat fakta ni...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul²...aku belajar sains x de lah bodoh sangat. Lol.

      Delete
  46. kalau nak comment pun jgn la dahsyat sgt...kesian aku tgk penulis ni....hahahah..tp cute la bila baca semua comment ni

    ReplyDelete
  47. Semua gambran anak dara yg disampaikan mcm artis Hollywood yg cantik gile like Megan Fox.

    ReplyDelete
  48. Hahah tangan aku kasar bnyk buat kerja 😂 shiaaaa tak adil

    ReplyDelete
  49. asalmualaikm shin hafiz,aku penah nmpk ppn pakai purdah dok dating. penah gak nmpk ppn tak pakai tudung tutup kepala utk tumpang masuk surau stesen minyak bersolat. sdgkn kawan2 aku(laki)tak solat.jadi kesimpulannya ko nk cakap tu ingat kuasa allah balik yg jadikan syurga neraka.kite sume sama.takde maknanya sape baik sape jahat.tu allah punya kuasa bole ubah n timbang manusia.wslm.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan,spam dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.